Bläddra
Sökresultat för Dag Smith... Rensa filter?

av:Dag Smith, Daniel Brännström, Andreas Jansson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Finansväsen och redovisning Redovisning
Denna bok behandlar teori och internationella standarder inom området externredovisning och är avsedd att användas på fördjupningskurser i företagsekonomi vid universitet och högskolor. Den förutsätter att läsaren har grundläggande kunskaper i externredovisning motsvarande en introducerande kurs. 
I bokens första del…
Köp här

Isbn: 9789144102863

Utgivningsår:20150409

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Dag Smith, Daniel Brännström, Andreas Jansson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Dag Smith är ekonomie doktor och har varit verksam som universitets­lektor vid Företagsekonomiska institutionen vid Uppsala universitet. Daniel Brännström är ekonomie doktor och universitetslektor vid Företagsekonomiska institutionen vid Uppsala universitet. Andreas Jansson är docent och universitetslektor vid…
Köp här

Isbn: 9789144132969

Utgivningsår:20190802

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Dag Smith

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Finansväsen och redovisning Redovisning
Boken ger en lättillgänglig introduktion av centrala begrepp i redovisning med tonvikt på betalningsströmmar, resultat och förändringar i företagets tillgångar och skulder. Den betonar sambandet mellan intäkter och kostnader å ena sidan och förändringen av företagets tillgångar och skulder å den andra. När dessa…
Köp här

Isbn: 9789144121857

Utgivningsår:20180108

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Rolf Ekdal, Mats Karén, Bengt Kjellén, Sten Ljunggren, Rune Lönnqvist, Kerstin Nilsson, Dag Smith

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Företag och marknad är ett grundläggande läromedel i företagsekonomi. Materialet består av en huvudbok, en övningsbok med praktikfall samt en artikelsamling. Huvudboken är indelad i fyra delar: Del I: Marknader och marknadsföring. I bokens första del behandlas såväl konsumentmarknader som producentmarknader och…
Köp här

Isbn: 9789144037813

Utgivningsår:20070112

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Dag Smith

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Denna bok behandlar teori och internationella standarder inom området externredovisning och är avsedd att användas på fördjupningskurser i företagsekonomi vid universitet och högskolor. Den förutsätter att läsaren har grundläggande kunskaper i externredovisning motsvarande universitetets A-nivå i företagsekonomi. I…
Köp här

Isbn: 9789144044934

Utgivningsår:20060207

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC